شیمیست خط خطی

می نویسم تا یاد بگیرم شادی را در عمق وجودم پیدا کنم

با تشکر از شعرای قدیم

  • ۲۳:۰۰

نمی دانم برای شما هم پیش آمده یا نه گاهی nتا ترانه هست که چندبار می شنوی و هربار حس خوبی می گیری، یا کلی شعر نو میخوانی و لذت می بری، اما یک دفعه برمیخوری به یک غزل از شعرای قدیم و متوجه می شوی با یکی دو بیت چنان قشنگ حست را توصیف کرده که همه آن شعر و ترانه ها نتوانستند حتی به موفقیت پنجاه درصدی اش برسند!

 

این چند بیت را در دیوان عراقی دیدم:

چون ندارم همدمی با باد می گویم سخن/ چون نیابم مرهمی از باد می جویم شفا

آتش دل چون نمی گردد به آب دیده کم/ می دمم بادی بر آتش تا بتر سوزد مرا

تا مگر خاکستری گردم به بادی بر شوم/ وارهم زین تنگنای محنت آباد بلا

-----------

+ واااای چه بارونی اومد امروز عصر :دی یک لحظه فکر کردم وسط پاییز هستیم! خدایا شکرت :)

  • ۶۲۱
یک مردِ جدّی
شعر زیبا بود :-)
حس خاصی داشت :)
نیمه سیب سقراطی
وقتی این اشعار قدیمی رو میخونم و حس خوبی بهم دست میده یا گاها فکر میکنم این چقدر مثه منه ! مطمئن میشم تاریخ تکرار میشه :)
آی گفتی :)
م. ج.
دقیقا..
شعر کلاسیک فارسی بینظره..فک نکنم شعر نو فارسی بتونه یه درصد از مفاهیم رو بخوبی شعرای قدیم انتقال بده..
فکر کنید که تو یکی دو قرن ما هم سعدی داشتیم هم مولانا و هم حافظ...
کدوم ملتی همچین سعادتی رو داشتن؟ و کدوم ملت میتونن نادیده بگیرنش؟
خب به حس آدم هم بستگی داره شاید کسی از شعر نو بیشتر خوشش بیاد.
اون که صد البته :))
فا نو
بارون دیروز کولاک کرد...
واااای من دوست داشتم کلی :)))
شیخ صاعد بالازاده
سلام و خداقوت
عیدتون مبارک با تاخیر البته
سلام مرسی
عید شما هم مبارک :)
سارا ف.ن
دروغ چرا من شخصا با شعر نو نمی تونم ارتباط برقرار کنم:|
+بیکارم ،هی پست می ذارم:دی
شعر نو بستگی به شاعرش داره خب :)

:دی
سارا الف
ثابت تفکیک رو می تونم توی مساله ازش استفاده کنم و تا حدی هم فهمیدمش ولی نه اونقدر که دقیق بتونم توضیح بدم ... به زبان ساده لطفا:)
المپیاد شیمی قرار نیست شرکت کنم میخوام برم المپیاد زیست ولی به یکم از دانسته های شیمی احتیاج دارم.
ممنون:)این کتابارم حتما از کتابخانه میگیرم:)))
سارا ف.ن
تو بلدی؟:)
capisci italiano?
:) No non sono
آی دا
دقیقا
مخصوصا که الان همه چند تا کلمه رو بهم میچسبونن و به خودشون میگن شاعر :|
:))))
شعرهای معاصر خیلی خوب هم داریم البته :)
Tornado .
من نیز از شعرای قدیم تشکر می نمایم
اونا هم از شما تشکر می کنن :))
آلبرت کبیر
هدایت شو خواهرم :دی
به کجا؟! :)
آلبرت کبیر
جاش مهم نیس ... مهم نیته :))
هدایت شدم الان :))
شیما
سلام؛)خیلی قشنگ بود...

+زدو دیده خون فشانم ز غمت شب جدایی
چه کنم که هست این ها گل باغ آشنایی
همه شب نهاده ام سر چو سگان بر آستانت
که رقیب در نیاید به بهانه گدایی
مژه ها و چشم یارم به نظر چنان نماید
که میان سنبلستان چرد آهویی ختایی
در گلستان چشمم ز چه رو همیشه باز است
به امید آن که شاید تو به چشم من در آیی
سر برگ گل ندارم ز چه رو روم به گلشن
که شنیده ام ز گل ها همه بوی بی وفایی
به کدام مذهب است این به کدام ملت است این
که کشند عاشقی را که تو عاشقم چرایی
به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند
که برون در چه کردی که درون خانه آیی
به قمار خانه رفتم همه پاک باز دیدم
چو به صومعه رسیدم همه زاهد ریایی
در دیر می زدم من که یکی ز در درآید
که درآ درآ عراقی که تو هم از آن مایی
مرسی، فوق العاده بود :))
:) ..
اگر با تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید چون وبت جزو خاص هاست :) و پیوندهای وب من عموما خاص هستن :)
فاطمه صادقی
کسی که روح شادی دارد، همیشه وسیله خوبی برای شادمانی و خنده پیدا می کند:))
سلام
سلام
حتما همینطوره :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیش به سوی ناشناخته ها...
Designed By Erfan Powered by Bayan