شیمیست خط خطی

می نویسم تا یاد بگیرم شادی را در عمق وجودم پیدا کنم

هر آدمی باید یک مشاور خوب برای خودش پیدا کند

  • ۱۲:۱۳

اصلا یکی از هدف هایم از وب نویسی این بود که احساساتم نسبت به اطرافیان را بازگو کنم بلکه به این شیوه راحت تر با وقایع کنار بیایم. اما هربار راجع به مشکلاتم علی الخصوص با پدرجان پست گذاشتم، دوستان نظر دادند که قدرشان را بدان که روزی از دستشان می دهی و حسرت می خوری و غیره! خب من هم در این باره لال شدم! هر چند که معتقدم یک رابطه اشتباه چیزی برای قدر دانستن ندارد مگر اینکه کاری برای اصلاحش بکنم.

خیلی وقت است با آقای پدر ظاهرا آتش بس داریم و همه چیز گل و بلبل پیش میرود اما در باطن من درحال تحمل کردنِ شرایط هستم :/ از آنجایی که بابا اصلا به مشاوره اعتقادی ندارد، تصمیم گرفتم خودم پیش مشاور بروم، گفتم شاید من دارم اشتباه رفتار می کنم که این واکنش ها را می بینم، یا شاید هم حق با من باشد و راهکاری یاد بگیرم تا تغییری در رفتار طرف مقابلم حاصل شود!

خلاصه مدتی ست بدون اینکه کسی بداند هر هفته وقت مشاوره دارم. خب می دانید من این مانع بیرونی (مشکلم با پدر) را بهانه کرده ام و کلی مانع درونی در ذهنم گذاشته ام که باعث شده در مسیر اهدافم حرکت نکنم و مدام ناراضی باشم. فعلا خانم دکتر روی موانع درونی من کار می کنند و اینکه چطور کارایی بیشتری داشته باشم :) اعتراف می کنم غلبه بر این طرحواره ها سخت است اما خوب پیش میرویم.

مدتی ست حالم بهتر شده، الان به جای تمرکز روی رفتارهای بابا (که قرار است در قدم های بعدی بهشان بپردازیم)، تلاش می کنم رفتارهای ذهنی خودم را تصحیح کنم. خیلی هم امیدوار شده ام که درنهایت اوضاع بهتر می شود. اصلا همین که یک نفر باشد که بگوید همیشه هم حق با تو نیست و از زاویه دیگری ماجرا را نگاه کند، حالت را خوب می کند چه برسد به این که راهکارهای عملی هم جلوی پایت بگذارد :)

  • ۲۷۰
سیده زهرا میم
اگه از این راهکارهایی پیشنهادی بنویسی خیلی خوب می شه ها ، مطمئنا به درد ما هم می خوره (:

+ عاقا من هنوز با این عکس پس زمینه مشکل دارم نمیشه یکم خلوت تر بشه مثلا :| البته یه پیشنهاده ، بالاخره صاحب اینجا شمایید و اینا (:
اتفاقا خیلی قشنگ اند اگه دوست داشته باشید حتما می نویسم:)

+ می خوام عوضش کنم ولی هنوز هیچی جایگزینش پیدا نکردم که خوشم بیاد. حالا باز سرچ می کنم فعلا طاقت بیار :)
نگار :)
رفتن پیش یه مشاور واقعا خوبه و خیلی به بهبود شرایط کمک میکنه..
امیدوارم بتونی به جاهای خیلی خوبی برسی و از شرایطت راضی تر بشی ؛ )
مرسی، انشاا... :)
دکتر میم
ماشالا :-)
خیلى خوب بود، و هم توصیه خوبى :-)
مرسی :))
چون به نفع کار شما تبلیغ کردم؟ ;))
yalda shirazi
چه عالی!
منم خیلی دوست دارم پیش مشاوره برم.
واقعا اینکه از یه زاویه دیگه به زندگی خودت نگاه کنی و مشکلاتت رو ببینی خیلی عالیه!
تو میتونی!
هان بلی خیلی خوبه :))
مرسی :)
دکتر میم
من مشاوره نمیدم، اگه هم بدم پولى بابتش نمیگیرم :-)
ترویج این حرکت و نوع تفکر که انجام دادى خیلى خوبه
همیشه فکر میکردم شما مشاور هستید خب :)
مرسی :) متاسفانه خیلی ها مشاوره رفتن برایشان یک تابو ست!
مرضیه ...
سلام
منم با سیده زهرا موافقم البته فقط با قسمت اولش. بک گراند قشنگه.
اوکی حتما تو پست های بعدی بهش اشاره می کنم :)
از بس سیده زهرا و چند نفر دیگه گفتن عوضش کردم، قبلی رو معترض بودن :)
سمیرا
ای جااان. میفهمم اوضاع رو . هر چند شاید اینجوری فک میکنم و فقط کسی میفهمه که دقیقا تو متن ماجراست. اما اینکه مشاوره میری خیلی خوبه.خیلی. ولی واقعیت اینه که همه ی ما موانع درونیمون خیلی بزرگتره. منم خیلی دوس دارم اگه وقت داشتی بنویسی از راهکارای مشاوره هات. مثلا میتونی هرهفته قسمت های عمومی جلسه ی مشاوره ات رو اینجا بذاری به ما هم خیربرسونی.
در مورد پدر جان هم زیاد فکر نکن. .بالاخره تو زندگی هر کس یه چیزایی مث معلومات مساله هست و نمیتونی دست بهش بزنی. باید هرجوری شده با همونا، مجهولای زندگیتو حل کنی.
بلی خانوم گل معمولا خیلی خوب منو درک می کنی :*
مرسی :) باشه حتما راجع بهش می نویسم البته بعد از اینکه تکلیف های لعنتی این هفته رو حل کردم :/
چه جالب مشاور هم می گفت بعضی مسائل حذف شدنی هستن و بعضی حل شدنی که این دومی خیلی زمان میبره و باید صبور بود :)
ویرگول
اااااا...چقدر خوب! من هروقت رفتم روان شناس حس کردم یارو خیلی خره، بیخیالش شدم:))
منم همین تجربه رو داشتم! ولی این خانم دکتر خیلی خوبه :)
واسه همین میگم هرکسی باید مشاور خوب خودشو پیدا کنه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیش به سوی ناشناخته ها...
Designed By Erfan Powered by Bayan